Mi fogott meg

Itt most teljesen azok a gondolatok jönnek, amik hatására szántam el magam arra, hogy komolyan foglalkozzam ezzel az üzlettel.

Több mint tíz évvel ezelőtt egy kedves ismerősöm kérésére, egy vállalkozók iskolájába jártam tanítani úgyszolván mindenesként. Ugyanis  a pénzügyi és számviteli, adótanácsadói és mérlegképes könyvelői végzettségem alapján egy személyben tudtam leadni egy olyan csomagot, amit addig három tanárt végzett. Ebben volt számvitel, banki ismeretek, adózási ismeretek, vállalkozói ismeretek, és többek közt marketing.

A marketingnek van egy alapszabálya: Minden eladható, csak meg kell találni, hogy:

1, kinek?  2, mikor?  3, hol?  4, mennyiért ?

Természetesen minél jobb a termék, minél nagyobb a felvevő piaca, minél több helyen alkalmazható, és minél olcsóbb annál jobb.

Nézzük meg, hogy hogyan néz ez ki az UTAZÁS piacán?

1, Legfontosabb a célpiac meghatározása: Ebben verhetetlen. Mire gondolok? Minden korosztályt érint. Régebben a fiatalok elvégezték a tanulmányaikat és belevetették magukat az életbe. Elkezdtek dolgozni, családot alapítottak, minimum 20 évre a családdal a szakmai előremenetellel foglalkoztak. 40-50 éves korukra érték el, hogy kirepültek a gyerekek, a fizetésük is már jelentős lett. Ekkor tudtak már utazásra, kikapcsolódásra meg egyéb “luxus”  dolgokra időt és pénzt fordítani.

A mai világ teljesen megfordult. A fiatalok családalapítási  szokásai eltolódtak a harmincadik éven túlra. Most már friss diplomások is komoly állásokat tudnak azonnal betölteni, tehát ebben a korosztályban is komoly fizetőképes kereslet alakult ki. Igaz ez valahol kettészakad, mert manapság nagyon fejlődésben van az ifjúsági turizmus ami azt jelenti, hogy fiataloknak, egyetemistáknak, alacsonyabb keresetűeknek olcsó szálláslehetőséget biztosítanak a világ minden részén. Akár egy ágy vagy olcsó szobákat szolgáltatnak minimális 10-15 Eurós éjszakánkénti áron. Ilyen például a Hostelworld nevű cég. Egy biztos, hogy ez a tény is azt bizonyítja, hogy nagy az utazás iránti igény. A nagyobb keresetűek már nem ezt a szolgáltatási szintet, hanem az igényesebb utazásokat keresik.

A középkorúaknál ugyancsak jelentősen megnőtt az igény, elsősorban olyan helyekre, ahova gyerekekkel együtt lehet menni.

És ha valaki volt már utószezonos, de attól még “all inclusive” üdülésen pl. a Török tengerparton akkor egyértelműen igazolni tudja, hogy tele van nyugdíjasokkal, akik már nem akarnak múzeumokat órákon keresztül látogatni, stb. csak egyszerűen jól akarják érezni magukat teljes kiszolgálás mellett.

2, Mikor? Bármikor. Sokan a tradicionális utazási szokások szerint, tehát pl. nyáron mennek szabadságra.  Van akik nagyobb hangsúlyt fektetnek a téli sportokra, vagy egyes nagyobb sporteseményekhez igazodnak. Rengeteg ember van akinek az utazásait pl az egészségi állapotához igazítja. Allergiások augusztusban, szeptemberben mennek a tengerpartra, mert ekkor a legnagyobb a pollenterhelés.

3, Hol, hová? Az utazásoknál komoly szempont volt az utazási költség. Ezért mutat komoly fejlődést pl. a hazai turizmus. De az egyre magasabb szinten kialakított autópálya infrastruktúrának köszönhetően pl. Budapestről 6-7 óra alatt a Horvát tengerparton lehet lenni. Vagy az egyre több charter légitársaságnak köszönhetően minimális komforttal, de olcsón tudunk elérni távolabbi célokat is.

4, Mennyiért? Ez legalább annyira fontos, mint a többi tényező, az de egyértelmű statisztikai adat, hogy egyre többen vannak akik az igényesebb, magasabb szolgáltatásokat nyújtó drágább utakat választják. Itt már csak hab a tortán ha van egy olyan cég, mint Worldventures aki öt csillagos utazást nyújt kettő három csillagos áron.

 

Szóval, egy üzletnél minél több tényező optimális, annál nagyobb az esély a sikerre. Itt minden tényező stimmel. No meg ha belegondolok az egyik legdinamikusabban fejlődő  trendről van szó, amiből kár lenne kimaradni. Ezért hoztam meg a döntésemet, hogy most érdemes egy kis kirándulást tenni az utazások világába.



Itt üzenhet

oxigénes víz mágnesterápia szívmérés méregtelenítés egészség